Chic office wear
A chic office wear The heat has arrived in the city and the nightmare of what to wear during office hours began.
Today I show you a versatile look, elegant and above all fresh.
What is the trick to have a look cared for?
Certainly the combination of colors and matching accessories.
But how to create it?
If you are lovers of the leaders of the minimal and by that I mean, accessories in shades of black enough to have quite a few decolltè black heel combined with a bag of the same color, with these two accessories can be fashionable with a dress any color or you can opt for a total black look .
The look in question I decided to wear a dress that has a black base with flowers designed several colors: yellow, red, green and pink, and its shades of pink I stopped by combining a pair of décolleté suede pink Prada.
Why choose a dress in-line rather than a sheath dress?
The A-line dress is suitable for all occasions and although shorter than the knee can also be worn during working hours, because I ask you?
The a-line dress, not remain adherent and leaves perceive a certain softness dellle forms lends itself to being used on several occasions, while a sheath dress is not always wearable unless you have a moderate length to the knee.
The sheath dress, you know, it’s a sexy dress, because you see the forms and it is highlighted by its simple.
If you decide to opt for an A-line dress I recommend you go with it a belt which has the same fantasy gown is different or does not matter, remember that you need to highlight the life and to make you more wiry.
“The heeled shoe to wear for all day”
There are high-heeled shoes that do not hurt our feet?
The answer is yes, but how to choose the right shoe to be worn throughout the day?
Definitely choose a heel no higher than 10 cm and open toe so that it can not shake excessively foot, choose a shoe that has a very small platform in order to be more comfortable.
If you follow my advice you will find this the perfect shoe for you.
[divider]Italian Version[/divider]
Il perfetto look chic da indossare in ufficio
Il caldo è arrivato in città e l’incubo su cosa indossare durante le ore d’ufficio è cominciato.
Oggi vi mostro un look versatile, elegante ma soprattutto fresco.
Qual’è il trucco per aver un look curato?
Sicuramente l’accostamento dei colori e l’abbinamento degli accessori.
Ma come crearlo?
Se siete delle amanti dei capi minimal e con ciò intendo, accessori declinati nelle tonalità del nero basta avere un bel paio di decolltè nere con il tacco abbinate ad una borsa dello stesso colore, con questi due accessori potete essere sempre alla moda con un vestito di qualsiasi colore o potete optare per un look total black .
Nel look in questione ho deciso d’indossare un abito che ha la base nera con disegnati fiori di svariati colori: gialli, rossi, verdi e rosa e proprio sulle tonalità del rosa mi sono soffermata abbinando un paio di decolltè in suede rosa di Prada.
Perchè scegliere un vestito a-line piuttosto che un tubino?
Il vestito a-line è adatto a tutte le occasioni e anche se più corto del ginocchio può essere indossato anche nelle ore lavorative, perchè vi chiederete voi?
Semplice, non rimanendo aderente ma lasciando percepire una certa morbidezza dellle forme si presta ad essere utilizzato in più occasioni, mentre un abito a tubino non è sempre indossabile a meno che non abbia una lunghezza moderata fino al ginocchio.
Il tubino, è risaputo, che sia un abito sexy, perchè si vedono le forme e vengono messe in risalto dalla sua linea semplice.
Se decidete d’optare per un a-line dress vi consiglio di abbinarci una cintura che abbia la stessa fantasia dell’abito o sia diversa non ha importanza, ricordate che serve per mettere in risalto la vita e per rendervi più filiformi.
“La scarpa con il tacco da indossare per un’intera giornata”
Esistono scarpe con il tacco che non traumatizzino i nostri piedi?
La risposta è si, ma come scegliere la scarpa giusta per essere indossata durante l’intera giornata?
Sicuramente scegliete un tacco non superiore ai 10 cm e open toe in modo che non possa stringervi eccessivamente il piede, scegliete una scarpa che abbia un piccolissimo plateau in modo da essere più comode.
Se seguirete questi miei consigli troverete la scarpa perfetta per voi.
Dress RALPH LAUREN
Shoes PRADA
Sunglasses POLAROID
Belt HERMES
Bag BIRKIN HERMES
Rosamagda Taverna
3 thoughts on “Chic office wear”
I love it when you smile! It makes you loos so gorgeous!
Simple and beautiful!
absolutely gorgeous!