Total White Look in Verona

This is the look that i wore last Saturday for a trip to Verona with friends. It was more than 8 years that I came back. I went to the Romeo&Juliet Balcony but I was disappointed by the degradation of the walls fault of vandals. For this trip i wore a total white look. The shoes from Zara are very confortable and i have matched them with the Don Dup Coat of this season . The weather was not so fine and for this reason i wore a cap that has the same shades of the shoes and of the sweater. The Speedy bag by Louis Vuitton is a “Historical Relic”, it was the first bag that i bought with my first gains when i was a teenager. I keep it jealously because it is very delicate and is a pleasant memory. As Accessories i wear a  necklace and bracelet of Lalique together with the enamel Hermès Cuff. How makeup I used the new Chanel palettes by warm colors of the earth, I will show you soon ;-)

Questo è il look che ho indossato sabato scorso per una gita con amici a Verona, erano più di 8 anni che non ci tornavo, ovviamente sono andata anche a vedere il balcone di Romeo&Giulietta. Peccato che le mura intorno sono state rovinate dai vandali un vero e proprio scempio… ed è meglio che non continuo. Per la gita fuori porta ho indossato un look total white, comodissime le scarpe di Zara che ho abbinato al maglione vintage di Bruno Cucinelli e al mio cappotto di Don Dup della stagione corrente. Il clima durante questa giornata non è stato dei migliori, freddo e pioggia e per questo ho indossato il cappellino dalle stesse tonalità delle scarpe e del golf. La speedy di Louis Vuitton è un “reperto storico”, è stata la prima borsa che ho comprato da ragazzina con i miei primi guadagni. La conservo gelosamente visto che è molto delicata ed è un piacevole ricordo. Come accessori la collana ed il braccialetto di Lalique insieme a quello smaltato di Hermès. Come make up ho utilizzato la nuova palettes di Chanel dai colori caldi della terra, presto ve la mostrerò ;-)

Coat DONDUP
Jeans PINKO
Bag LOUIS VUITTON
Shoes ZARA
Cap CACHE CACHE
Sweater BRUNO CUCINELLI
Necklace LALIQUE B
Bracelets LALIQUE+HERMES
 
MAKEUP 
Eyeshadow CHANEL N.39 RAFFINEMENT
Lipstick ROUGE ALLURE CHANEL N.112 FANTASTIQUE
Stylo Yeux waterproof CHANEL N.100
Rimmel CHANEL DEEP PURPLE
Nail ACCESSOIRE CHANEL

About Virginia Varinelli

Fashion Blogger and Designer
This entry was posted in home, My Look and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Total White Look in Verona

  1. Complimenti un look semplice ma bello……mi piacciono tantissimo le scarpe.
    Buona giornata. Ciao Silvia

  2. francesca says:

    Bello Bello Bello !

  3. Vale says:

    che bello e bella tu ;-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>