Staple Prints
Staple Prints:Today I show you two very outfits similar to each other but with different budgets: the cheapest one on the left to the right the most expensive.
To create both look I chose to use a basic item that in recent years has been abandoned in the closet, I speak of sleeveless turtlenecks or without sleeves belonging to the twins.
Easy to wear but especially to match with other clothes a bit ‘more details.
For this look I chose to match the sleeveless turtleneck with an a-line skirt of inspiration were the sixties, the flared skirts, a little ‘bulky reminiscent Grease, American fraternities and why not also the elegance of that time .
Obviously both looks are an interpretation and fit to be worn both in office and more recreational opportunities, two simple and clean outfit with the right accessories become fashionable and trendy.
Staple Prints: But we get into detail of both look starting with the “more expensive” where we find the pleated skirt, Gucci has revived this type of skirt for spring-summer 2016.
Wheel Skirts Summer 2016
What do you think? Personally I find it terrific because it adapts to all body types is the leanest girls to the more curvaceous, it takes the right accessories, a pair of dream shoes and fabulous look is easily done.
The skirt of Gucci I paired a pair of Aquazurra sandals, brand which I believe is creating models of the haughty and sophisticated shoe, and those with high heels and those a bit ‘lower.
As for the left-wing outfit, the cheaper I chose a skirt from Stella McCartney black base with embroidered flowers even here we find a turtleneck with short sleeve beige, which we find in all the closets of our mothers.
Here too we find a pair of simple sandals with a small charms on Sam Edelman ankle.
Shoulder bag Gucci creates a harmony of their color as nell’outfit more expensive where we find the bag with Valentino profiled studs.
Some other idea of the outfits look for HERE .
Mini shoulder bag
Another trend of the season that will go to the greatest are small shoulder bags and practices we can take with us only the bare essentials, such as your phone and wallet.
For this I recommend you use this type of bag only when you have a few items to take with you, this type of bag I recommend you use it in the evening with friends or a day abbinandoci a working folder for documents and computer.
A refined and elegant look that matches the hectic life of the city without giving up being comfortable and fashionable.
Also take a look at this article Spring Trend .
Expensive Outfit
Cheaper Outfit
Italian Version
Capi basici e fantasie in contrasto
Oggi mi mostro due outfit molto simili tra loro ma con budget differenti: a sinistra quello più economico a destra quello più caro.
Per creare entrambi i look ho scelto di utilizzare un capo basico che negli ultimi anni è stato abbandonato nell’armadio, parlo della dolcevita smanicata o senza maniche che appartiene ai gemelli.
Facile da indossare ma soprattutto da abbinare con altri indumenti un po’ più particolari.
Per questo look ho scelto di abbinare la dolcevita smanicata ad una gonna a-line d’ispirazione sono gli anni sessanta, le gonne a ruota, un po’ voluminose che ricordano Grease, le confraternite americane e perchè no anche l’eleganza di quel tempo.
Ovviamente entrambi i look sono una rivisitazione e si adattano ad essere indossati sia in ufficio che in occasioni più ludiche, due outfit semplici e puliti che con i giusti accessori diventano modaioli e all’ultimo grido.
Ma entriamo nel dettaglio di entrambi i look partendo da quello “più caro” dove troviamo la gonna plissettata, Gucci ha riportato in auge questo tipo di gonna per la primavera-estate 2016.
Gonne a Ruota Estate 2016
Cosa ne pensate? Personalmente la trovo formidabile perchè si adatta a tutti i tipi di corporatura sia alle ragazze più magre che a quelle più formose, bastano i giusti accessori, un paio di scarpe da sogno e il look da favola è presto fatto.
Alla gonna di Gucci ho abbinato un paio di sandali di Aquazurra, marchio che a mio avviso sta creando dei modelli superbi e ricercati di scarpe, sia quelle con il tacco alto che quelle un po’ più basse.
Mentre per l’outfit di sinistra, quello meno caro ho scelto una gonna di Stella McCartney dalla base nera con fiori ricamati anche qui troviamo una dolcevita con manica corta beige, che ritroviamo in tutti gli armadi delle nostre mamme.
Anche qui troviamo un paio di sandali semplici con un piccolo charms sulla caviglia di Sam Edelman.
La borsa a tracolla di Gucci crea un’armonia di colore proprio come nell’outfit più caro dove ritroviamo la borsa con borchie profilate di Valentino.
Qualche altra idea di outfit la potete trovare anche QUI.
Mini borsa a tracolla
Altro trend di stagione che andrà per la maggiore sono le piccole borse a tracolla pratiche e possiamo portarci dietro solo l’indispensabile, come ad esempio il telefono e il portafoglio.
Per questo vi consiglio di utilizzare questo tipo di borsa solamente quando avete pochi elementi da portare con voi, questo tipo di borsa vi consiglio di utilizzarla la sera con le amiche oppure di giorno abbinandoci una cartella da lavoro per documenti e per il computer.
Un look raffinato ed elegante che si abbina alla frenetica vita di città ma senza rinunciare all’essere comoda e alla moda.
Dai anche un occhio a questo articolo Trend Primaverili .
Outfit meno caro
Outfit più caro