Saint Moritz
The Christmas holidays are at the end and today after few days rest I want to introduce you the perfect look for Saint Moritz.
In mountains especially in Saint Moritz, weather is so cold so you have to protect your body, I know that many of you don’t like fur coat but you cannot say that isn’t hot.
So I have pair the fur coat with a very skinny jeans that has the same shades of the coat.
Other important element in Saint Moritz and of course in mountains are the shoes, you have to chose one that is comfortable, fashion and you feet will not freezing.
I choose that one from Miu Miu, they are perfect for the mountains even when it’s snowing.
Remember to wear a shirt or t-shirt under your sweater, because normally I never use to wear nothing under the sweater but in winter in the mountains and especially in Saint Moritz that the temperature will arrive at -20 degrees this element is so important and trust me a t-shirt can save you from cold and from the temperature.
Hairstyle for the mountains
For this occasion I decide to collect my hair with a braid headbande from Vionnet, I always love this parisienne style, it’s a mix between hippie’s fashion and coquette one.
If you have an headbande like this is simple to create this hair style, you have to put the “crown” on your neck and than select the part of you hair that you want to collect and the game is done.
If you like the mountain look you have to read also this: Mountain Equipment
[divider]Italian Version[/divider]
Saint Moritz look
Le vacanze di Natale sono quasi al termine, dopo un paio di giorni di riposo oggi vi propongo un look in pieno stile Saint Moritz che potete ricreare per i vostri prossimi weekend in montagna.
In montagna e specialmente a Saint Moritz il clima è molto rigido e può arrivare fino a -20 gradi e indossare un pelliccia può fare la differenza.
So che molti di voi non sono pro riguardo a questo tipo di abbigliamento ma d’altronde i gusti sono gusti e ognuno è libero di scegliere cosa poter indossare.
Un altro elemento importante da tener conto quando si decide di andare in montagna sono le scarpe, trovarne un paio che siano comode, alla moda e che non facciano gelare i piedi non è facile ma neanche così difficile.
La mia scelta è ricaduta sugli stivali di Miu Miu che oltre ad essere esteticamente molto belli sono anche comodi e tengono caldo il piede.
Altro elemento da non dimenticare per il Saint Moritz look è senz’altro quello d’indossare una maglietta sotto il pullover, potrà sembrarvi un dettaglio irrisorio ma quando le temperature scendono superando i -10, la differenza la sentirete eccome.
trucchi per un acconciatura in montagna
Per ricreare la pettinatura che vedete nelle foto il gioco è facilissimo.
Innanzitutto indossate la vostra fascia e portatela sul collo poi separate e scegliete con cura le ciocche che volete portare al di fuori, riponente la fascia con attenzione sul vostro capo e il gioco è fatto, avrete un look in pieno stile Saint Moritz.
Se amate i look da montagna date un’occhiata qui : Mountain Equipment
Jeans J BRAND
Sweater PULL AND BEAR
Shoes MIU MIU
Headbande VIONNET
Lipstick DOLCE GABBANA
6 thoughts on “Saint Moritz”
Bellissime queste foto sulla neve e fantastica la pelliccia!!
Baci e buona ultima-giornata-di-festa!! F.
Aleeee, sei fantasticaaa!! A chi non piacerebbe essere una Befana così?? eheh!
Vestito di un colore meraviglioso e scarpe fantastiche, splendida come sempre!
Un bacio e buona Befana a te! F.
LA CIVETTA STILOSA
LA CIVETTA STILOSA ON FACEBOOK
LA CIVETTA STILOSA ON INSTAGRAM
Welcome Didi and happy 2015…
Your post are missed us….
Happy new year to you Biba.
Now You can read my post every days, I had few problems in China with the internet connection, but now I’m Back
😉
love this look 😉
bellissima, questo outfit è perfetto per la montagna
grazie dei consigli
gli stivali sono da urlo