How to style a cashmere wrap cardigan
Winter is now approaching and more days pass the cold becomes more pungent and our desire to be pampered by a soft cashmere cardigan increases,
so the question will be How to style a cashmere wrap cardigan
So today I show you how to match a cardigan over cashmere, is the perfect look for the weekend is to stay at home or to quit without having to give up the perfection of a fashionable look.
As usual, every Tuesday will propose two look very similar but with two distinctly different budget, left the outfit less expensive to the most expensive right.
The basic look of the build maxi cardigans. if you are not fond of cashmere or your budget is lower than the fabulous solutions are also reproduced in wool, cashmere or cotton wool, so do not be deterred.
To wrap cardigan we match pants / leggings also in cashmere, will keep you warm during the days either at home or when you decide to go out and battling with the bitter cold.
The hat over
Accessory that can not miss in your wardrobe is definitely The hat , recreated in all colors and sauces, this accessory will complete your look and let’s face it is also handy if you do not have your hair perfectly in the fold, I recommend it as your new ally.
The fashion of the maxi hat begins between London and Paris, this model used to be worn during the equestrian competitions then over the years fashion has come up in the streets and slowly evolved, now no one will look at you strangely if you wear a hat of any kind you want .
Even beanies are welcome, testimonial of this model is the eccentric Cara Delevingne who made his trademark.
Now you know you can wear any type of hat you waiting to comprarvene one?
The pros and cons of cashmere suit
The suit cashmere garment that is more in your wardrobe or maybe not?
Surely if you decide to do this kind of purchase, there are a couple of points to keep the income.
First of all the model’s trousers: Opt for a leggings and trousers wide, you ask why, right?
Simple model broadest not outline precisely your forms and could make you look “your grandmother”.
In addition, the cashmere leggings you can wear it to exit combining it, as in this case to a maxi cardigans or over a maxi golf.
With the leggings you can decide whether to wear a pair of shoes that a pair of high boots, while trousers wider the choice is very limited and more to find the right shoe would not be so simple.
That said, you can find below all the leaders that I have listed, easily purchased online, just click on the images.
Buy the outfits here:
cheaper Outfit
Expensive Outfit
Italian Version
Come e con cosa abbinare un maxi cardigan di cashmere
L’inverno è ormai vicino e più le giornate passano più il freddo diventa pungente e la nostra voglia di essere coccolate da un morbido cardigan in cashmere aumenta.
Per questo oggi vi mostro come abbinare un cardigan over in cashmere, è il look perfetto per il weekend sia per stare in casa sia per uscire senza dover rinunciare alla perfezione di un look alla moda.
Come di consueto ogni martedì vi propongo due look molto simili tra loro ma con due budget nettamente differenti, a sinistra l’outfit meno caro a destra quello più caro.
La base del look la costruiamo dal maxi cardigan. se non siete amanti del cashmere o avete un budget meno elevato si trovano delle favolose soluzioni anche riprodotte in lana, lana misto cashmere o cotone misto lana, quindi non lasciatevi dissuadere.
Al wrap cardigan abbiniamo un paio di pantaloni/leggins anch’essi in cashmere, vi terranno calda sia durante le giornate a casa sia quando decidiate di uscire e scontrarvi con il freddo pungente.
Il cappello over
Accessorio che non può sicuramente mancare nel vostro guardaroba è il cappello , ricreato in tutti i colori e le salse, questo accessorio completerà il vostro look e diciamoci la verità è anche pratico se non avete i capelli perfettamente in piega, ve lo consiglio come vostro nuovo alleato.
La moda del maxi cappello comincia tra Londra e Parigi, questo modello era solito essere indossato durante le gare equestri poi con gli anni la moda è arrivata fino nelle strade e piano piano si è evoluta, ora nessuno vi guarderà in modo strano se indossate un cappello di qualsiasi genere si voglia.
Anche i beanies sono ben accetti, testimonial di questo modello è l’eccentrica Cara Delevingne che ne ha fatto il suo marchio di fabbrica.
Ora che sapete di poter indossare qualsiasi modello di cappello cosa aspettate a comprarvene uno?
I pro e contro della tuta in cashmere
La tuta di cashmere è quel indumento in più nel vostro guardaroba o forse no?
Sicuramente se decidete di fare questo tipo di acquisto ci sono un paio di punti da tenere da conto.
Primo fra tutti il modello del pantalone: Optate per un leggins e non un pantalone ampio, vi chiederete il motivo, giusto?
Semplice il modello più ampio non delineerà in modo preciso le vostre forme e potrebbe farvi sembrare “vostra nonna”.
In più il leggins di cashmere potete indossarlo anche per uscire abbinandolo, come in questo caso ad un maxi cardigan o un maxi golf over.
Con il leggins potete decidere d’indossare sia un paio di scarpe basse che un paio di stivali alti, mentre con un pantalone più ampio la scelta è molto ristretta e in più trovare la scarpa giusta non sarebbe così semplice.
Detto ciò, qui sotto trovate tutti i capi che vi ho elencato, facilmente acquistabili online, basta cliccare sulle immagini.
Outfit Economico
Outfit Costoso
10 thoughts on “How to style a cashmere wrap cardigan”
love these outfits
Fantastic look. Love the tint of those shades!
Great outfit! Thanks for sharing.
Gorgeous outfit as always!
Really Pretty!
Stunning pictures! love our outfit
I love this casual but chic look! Very cute
Amazing post dear! Have a nice day:)
love it!
Cool Style <3