Vintage mountain look
Vintage mountain look Today I show you an outfit with a vintage retro you can use during your weekend in the mountains.
Why Vintage, because the plaid shirts they used to be used by loggers and then, in the eighties impazzavano among young fashionistas, then in the next decade in a checked shirt began to be seen as leader of distinction for American nerds and who He had started to keep them well-guarded and locked in closets.
Only with customs clearance of this jacket by designers Dean & amp; Dan brand Dsquared, this head began to return to the catwalk.
After them Fausto Puglisi, offered a collection based on this type of fabric processing, to get to today where owning the famous flannel shirt is cool.
This is to emphasize that most of the time we buy and wear what is being taught and what they really love, do not you?
But now we get into the specifics of this look.
Flannel Shirt
As recounted earlier flannel shirt he is back in the trendy club, or perhaps it would be more appropriate to call it the circus, but how we can match it with accessories that?
In look that I propose today I decided to combine the plaid shirt with a short course with a hood that incorporates the same tones.
These two leaders have combined a pair of skinny jeans.
To mountain walks I suggest you opt for a shoulder bag, not too large so as not ingombrarvi during your activities, as a walk, a carriage ride or an ice skating.
remember to take with you a pair of sunglasses to protect your eyes from the glare.
Shoes Mountain
Hiking boots, which buy and when to wear them.
There are many models of shoes to face the cold and ice of the mountain, for example the Moonboot of which I have already mentioned in the last outfits on the mountain.
Many girls will insist on wearing Ugg in the mountains, if there is no snow, but we can use them with ice and snow forget it, you risk slipping over and over again.
Italian Version
Un look Vintage per la montagna
Oggi vi mostro un outfit dal sapore vintage retrò da poter utilizzare durante i vostri weekend in montagna.
Perchè Vintage, perchè le camicie a scacchi erano solite essere utilizzate dai taglialegna e successivamente, negli anni ottanta impazzavano anche tra i giovani modaioli, poi nel decennio successivo la camicia a scacchi cominciò ad essere vista come capo di distinzione per i nerds americani e chi ne possedeva ha cominciato a tenerle ben custodite e chiuse negli armadi.
Solo con lo sdoganamento di questo capo da parte degli stilisti Dean &Dan del marchio Dsquared, questo capo ha cominciato a tornare in passerella.
Dopo di loro anche Fausto Puglisi, propose una collezione basata su questo tipo di lavorazione del tessuto, per arrivare ad oggi dove possedere la famosa camicia di flanella è cool.
Questo per ribadire che la maggior parte delle volte acquistiamo e indossiamo ciò che ci viene inculcato e non ciò che realmente amiamo, non trovate?
Ma ora entriamo nello specifico di questo look.
Camicia di flanella
Come raccontato poc’anzi la camicia di flanella è tornata nel circolo modaiolo, o forse sarebbe più opportuno chiamarlo circo, ma come possiamo abbinarla e con che accessori?
Nel look che vi propongo oggi ho deciso d’abbinare la camicia a scacchi con un golf corto con cappuccio che riprende le stesse tonalità.
A questi due capi ho abbinato un paio di skinny jeans.
Per le passeggiate in montagna vi consiglio di optare per una borsa a tracolla, non troppo capiente in modo da non ingombrarvi durante le vostre attività, come una camminata, un giro in carrozza oppure una pattinata sul ghiaccio.
ricordatevi di portare sempre con voi un paio di occhiali da sole per proteggere i vostri occhi dal riverbero.
Scarpe da Montagna
Scarpe da montagna, quali acquistare e quando indossarle.
Esistono numerosi modelli di scarpe per affrontare il freddo e il ghiaccio della montagna, ad esempio i Moonboot di cui vi ho già parlato nello scorso outfit riguardante la montagna.
Molte ragazze si ostinano ad indossare gli Ugg in montagna, se non c’è neve li possiamo utilizzare ma con ghiaccio e neve meglio lasciar perdere, rischiereste di scivolare più e più volte.
Sweater RALPH LAUREN
Shirt PULL&BEAR
Jeans J BRAND
Shoes MIU MIU
Sunglasses CHRISTIAN DIOR
Bag SAINT LAURENT
3 thoughts on “Vintage mountain look”
love it xxx
i like the outfit!
Waaoww, I like your bag and shoes <3