Get the Shining Look
Get the Shining Look .
A Shining look, sparkling and elegant how to create it?
Today I will give you all the tips to create the look of a true shining star.
To create the perfect shining look I used a tissue that was in vogue in the eighties, I’m talking about the Lame, I found declined in a Roberto Cavalli dress.
Today’s look can be worn for a special evening or combined with a pair of opaque tights you can wear it during the day combined with more sober accessories.
The look in question is a mix of color shades and different fabrics to create a look that with boredom has nothing to do.
The dress lame Cavalli is combined with a pair of shiny silk decolltè signed by Giuseppe Zanotti for Vionnet, a mix of fabrics that creates a harmonious color line.
When we speak of shining look must abide were not to be confused with a shining make up.
No kidding, avoid shiny and gaudy make up with looks like this, you opt for a matte eye shadow, maybe flesh-colored with a light shading the end of the eyelid.
You can dare with a lipstick that would incorporate the hue of your fuchsia accessories.
To shine with your look you have to shine to you too
To be safe if you need to not only wear a sparkly dress, to be glittering must also be sparkling inside.
You have to believe, only when you are convinced you to shine even others will see you shine, and why not shine even wearing a designer dress and sparkly?
After having revealed some little trick is the time to go to accessories.
With a colorful dress like this we can not fall into banality and match pale shades, we have to play with the colors and that’s why I chose to wear a pair of mustard-colored shoes matched the Birkin Hermès fuchsia, the distinction of this shade will make your more polished and stylish look and what do you think of the Birkin bag?
Discover its history HERE .
The double-breasted coat
Usually a dress so glittering should be combined with an elegant coat but now in addition to having mixed the colors I decided to mix styles.
A coat from double-green tones that would lend itself to be matched even to a less expansive and more casual look.
With a few accessories and a lot of color here you are served a perfect shining look.
Italian Version
Un look scintillante e colorato
Un look brillante, lucente e sfavillante, come crearlo?
Oggi vi darò tutte le dritte per creare un look da vera star scintillante.
Per creare il perfetto shining look ho utilizzato uno dei tessuti che andava in voga negli anni ottanta, sto parlando del Lamè, che ho trovato declinato in un abito di Roberto Cavalli.
Il look di oggi può essere indossato per una serata particolare o abbinato ad un paio di collant coprenti potete indossarlo anche durante il giorno abbinato ad accessori più sobri.
Il look in questione è un mix di colori tonalità e tessuti differenti per creare un look che con la noia non ha nulla a che fare.
L’abito in lamè di Cavalli viene abbinato ad un paio di decolltè di seta lucida firmate da Giuseppe Zanotti per Vionnet, un mix di tessuti che crea un’armoniosa linea di colore.
Quando parliamo di shining look bisogna state attenete a non confondersi con uno shining make up.
Non scherzo, evitate i make up lucenti e sgargianti con un look di questo tipo, optate per un ombretto opaco, magari color carne con una leggera ombreggiatura alla fine della palpebra.
Potete osare con un rossetto che riprenda le tonalità dei vostri accessori fuchsia.
Per brillare con il tuo look devi brillare tu
Per essere sicure di se non occorre solamente indossare un abito scintillante, per essere scintillante bisogna essere scintillanti anche dentro.
Bisogna crederci, solo quando sarete convinte voi di brillare anche gli altri vi vedranno brillare e perchè non brillare indossando anche un abito griffato e scintillante?
Dopo avervi svelato qualche piccolo trucchetto è la volta di passare agli accessori.
Con un abito colorato come questo non possiamo cadere nel banale e abbinare tonalità smorte, dobbiamo giocare con i colori e per questo ho scelto d’indossare un paio di scarpe color senape abbinate alla Birkin di Hermès fuchsia, la particolarità di questa tonalità renderà il vostro look più curato e alla moda e voi cosa ne pensate delle Birkin bag?
Scoprite la sua storia QUI.
Il cappotto doppiopetto
Solitamente un vestito così scintillante andrebbe abbinato con un cappottino elegante mentre oggi oltre ad aver mischiato i colori ho deciso di mischiare anche gli stili.
Un cappotto dalle tonalità verdi doppiopetto che si presterebbe ad essere abbinato anche ad un look meno espansivo e più casual.
Con pochi accessori e molto colore eccovi servito un perfetto shining look.
Dress JUST CAVALLI
Bag BIRKIN BAG
Shoes VIONNET
Coat BURBERRY
Photo by Elisabetta Brian
10 thoughts on “Get the Shining Look”
Love the different prints in this outfit! x Alona
Perfection!!!
great night shots
Beautiful look
Xoxo
Vorrei dirti que sei bellissima e sono una tua fans,ti seguo di sempre, admiro il tuo lavoro e il tuo empegno per ogni cosa fai. que Dio ti
de la forza sempre. un bacio
wow, you look stunning!
xx
This is my favorite! You look amazing!
Agnes x
Love this look! So chic. xx
I love this look ♥
Wow, beautiful, that look looks amazing!